Az utóbbi időben elég sok félremagyarázott, rosszul értelmezett híresztelés kapott lábra az elektromos kerékpárok és a segédmotorok vonatkozásában úgy felhasználók, mint forgalmazók jóvoltából!
“Kerékpár az a jármű,amely külső,folyamatos 0,25kW névleges teljesítményű elektromos motorral rendelkezik, amelynek teljesítmény leadása fokozatosan csökken és megszűnik, amint a jármű eléri a 25km/ó sebességet,vagy előbb,ha a kerékpáros abba hagyja a pedálhajtását” Maximum 48V-os rendszerrel szerelt.
Tehát gázkar, tolattyú, kapcsoló, tempomat bármi olyan eszköz mellyel a motort rásegítés lehetőségét biztosítja a pedál forgatása nélkül azt tilos használni!
Álltalunk forgalmazott, pedállal szerelt három és két kerekű járművekre vonatkozóan:
Alapvetően gázkar nélkül, pedál rásegítéssel használható, az elektromos motor addig segít, amíg hajtjuk a kerékpárt, ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint egy normál kerékpárra, nem szükséges hozzá vezetői engedély és kötelező biztosítás sem. Igény esetén kérhető gázkarral is.
Álltalunk forgalmazott, pedál nélküli három és négy kerekű járművekre vonatkozóan:
Az elérhető max sebesség 25Km/h óra ezáltal jogosítvány nem szükséges hozzá.(COC gyári papírral igazolva) (Ittas vezetés nem megengedett)
Segédmotoros biztosítás és bukósisak, viszont kötelező.
Olyan elektromos kerékpárok, amik pedelec hajtással vannak ellátva.
Tehát az elektromos motor, addig segíti a haladásunkat, amíg tekerjük a kerékpárt.
Maximum 300 Watt teljesítménnyel és gázkar nélkül szerelve.
Nem szükséges hozzájuk sem jogosítvány, sem biztosítás.
Ittas vezetés nem megengedett, mivel gépi hajtású járműről van szó.
Ezen kívül minden másban megegyezik a hagyományos kerékpárokra vonatkozó szabályokkal.
A 300W feletti motorteljesítménnyel rendelkező, nagyobb sebességgel bíró mint 25 km./h és pedállal nem rendelkező elektromos járművek mindegyike jogosítvány köteles!
Garancia:
Az általunk forgalmazott termékekre a hatályos jogszabályok alapján (19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet) a termék forgalmazója garanciát vállal. Ennek időtartama: 250.000 ft. alatti termékeknél két illetve a felett három év elektromos kerékpárokra egységesen feltéve, hogy a vásárolt kerékpár, részt vett az előírt kötelező garanciális szervizeken.
Költségtérítéses szerviz csomagok minden esetben tartalmazzák:Külső állapotfelmérés, Világítás ellenőrzés, Fék ellenőrzés, Kerékagy ellenőrzés, Gumi állapot ellenőrzés, Kormány ellenőrzés, Akkumulátor ellenőrzés, Töltő ellenőrzés, Rögzítő csavarok ellenőrzése, Forgó-mozgó alkatrészek olajzása, zsírzása.
Szervizcsomag magánszemélyeknek (2 év) |
1 hónap |
3 hónap |
6 hónap |
9 hónap |
12 hónap |
15 hónap |
18 hónap |
21 hónap |
Ólom-savas akkumulátor |
|
|
|
|
Csere |
|
|
|
Vezérlő |
|
|
|
|
|
|
Csere |
|
Inverter |
|
|
|
|
|
Csere |
|
|
Oldaltámasz kapcsoló |
|
|
|
|
Csere |
|
|
|
Fékbetét |
|
|
|
Csere |
|
|
Csere |
|
Fékbowden |
|
|
|
Csere |
|
|
Csere |
|
Szerviz csomag magánszemélyeknek (3év) |
9 hónap |
12 hónap |
15 hónap |
18 hónap |
21 hónap |
24 hónap |
27 hónap |
30hónap |
Lítium akkumulátor |
|
|
|
|
|
Csere |
|
|
Ólom-savas akkumulátor |
|
Csere |
|
|
|
Csere |
|
|
Grafén ólom-savas akku |
|
|
|
|
|
Csere |
|
|
Vezérlő |
|
|
|
Csere |
|
|
|
|
Töltő |
|
|
|
|
|
Csere |
|
|
Inverter |
|
|
Csere |
|
|
|
|
Csere |
Oldaltámasz kapcsoló |
|
Csere |
|
|
|
Csere |
|
|
Fékbetét |
Csere |
|
|
Csere |
|
|
Csere |
|
Fékbowden |
Csere |
|
|
Csere |
|
|
Csere |
|
Ezen felül aktuálisan cserélendő (díjköteles) a szerviz során:
Nem magán célú (mint például üzleti, kereskedelmi, vállalati kollektív, csoportos használat,bérbeadás) a jármű, a garanciális időben fele időszakot kell alkalmazni a csere alkatrészeknél !